با حضور سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان شهرستانی و محلی ساختمان جدید کتابخانه‌‌ عمومی شهر پاتاوه افتتاح شد.


به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز طی مراسمی با حضور سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان شهرستانی و محلی ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهر پاتابه افتتاح شد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تجهیز و توسعه کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان است و در همین راستا با تعاملی که با مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرایی به وجود آمد، در حال تجهیز کتابخانه‌ها و گسترش آنها در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم.


زینب قربانی با تقدیر از مدیرکل دامپزشکی استان که برای راه‌اندازی ساختمان جدید کتابخانه عمومی پاتاوه همکاری زیادی انجام داده است، یادآور شد: برخی مدیران برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همکاری‌های زیادی داشتند و بهمنش مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد یکی از ساختمان‌های اداره متبوع خود را در اختیار کتابخانه عمومی شهر پاتاوه قرار داد.

وی اضافه کرد: قبل از این کتابخانه عمومی شهر پاتاوه در یک مکان استیجاری نامناسب بود که با همکاری دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد ساختمان جدید در اختیار کتابخانه این شهر قرار گرفت.

قربانی با بیان اینکه مدیران برای گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به کمک نهاد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی بیایند، ادامه داد: قطار توسعه از هر لحاظ بی‌درنگ از مسیر فرهنگ می‌گذرد و توسعه فرهنگ همواره از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و جزء با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی محقق نمی‌شود.

این مسئول استانی با اشاره به برگزاری هفته کتاب در 24 آبان‌ماه امسال، اظهار کرد: در همایشی که در هفته کتاب با حضور مسئولان کشوری و ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود از همیاران کتاب تجلیل و قدردانی خواهد شد.

قبانی گریزی به سهم نیم‌ درصد کتابخانه‌های عمومی از شهرداری‌ها زد و تصریح رد: برخی از شهرداران همکاری خوبی در این خصوص با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد دارند و امیدواریم همه شهرداران به مقوله ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی بیش از پیش توجه کنند.

این مسئول تاکید کرد: شهر خوب در گرو اطلاعات و دانستنی‌های بالای شهروندان درباره مسائل شهری و حقوق شهروندی است که این مسئله با مطالعه و کتابخوانی فراهم می‌شود.

قربانی افزود: با توجه به اینکه کتابخانه‌های عمومی یک نهاد عمومی غیردولتی است باید توسعه کتابخانه‌های عمومی به یک خواست عمومی برای همه افراد جامعه تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها و ادارات باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و پیشبرد اهداف این نهاد فرهنگی همگام و همدل شوند.